پیام تسلیت مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی

1405/04/02
تعداد بازدید :71
حجت‌الاسلام والمسلمین داود بهنصر، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با صدور پیامی، ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت گفت و با اشاره به حملات اخیر دشمنان علیه نظام اسلامی و شهادت مقام معظم رهبری و جمعی از یاران و اهل‌بیت ایشان و هموطنان، تاکید کرد که شباهت امروز با عاشورا، در اتحاد حول محور ولایت و استقامت در برابر ظلم است و ملت ایران، ادامه‌دهنده راه حسینی‌اند.

بسم الله الرحمن الرحیم
«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَا اَبَا عَبْدِاللهِ وَ عَلَی الْاَرْوَاحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِنَائِکَ»

محرم، ماه اندوه بی‌پایان و حماسه‌های بی‌نظیر است؛ ماهی که در آن، خون پاک سیدالشهدا، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، خطِّ جداییِ حق از باطل را برای همیشه تاریخ ترسیم کرد. تاسوعا و عاشورا، تنها روایت یک مصیبت عظیم نیستند، بلکه تجلّی‌گاه بصیرت، وفاداری، استقامت و اتحاد حول محور ولایت‌اند؛ درس‌هایی که در طول تاریخ، همواره برای آزادگان جهان، چراغ راه بوده‌اند.

آنچه نهضت حسینی را از سایر قیام‌ها متمایز می‌سازد، تنها مظلومیتِ آن حضرت نیست، بلکه عمق بصیرت، شجاعت کم‌نظیر، وفاداری بی‌نهایت یاران و اتحاد حول محور امامت است. یارانِ سیدالشهدا با چشم باز، دل آگاه و اراده‌ای پولادین، در کنار امام خویش ایستادند و با خون خود، درخت اسلام ناب محمدی(ص) را آبیاری کردند. تاسوعا، روز وفاداری حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) و روز اتحاد یاران در دفاع از حریم ولایت است؛ روزی که ادب، ایثار و جانبازیِ در راه امام، تا ابد درس‌آموزِ آزادگانِ جهان شد.

امروز نیز، پس از گذشت قرن‌ها، بار دیگر تاریخ در حال تکرارِ حماسه‌ای آشناست. حملات ناجوانمردانه و ظالمانۀ دشمنانِ کینه‌توزِ این مرزوبوم که یادآورِ همان جنایاتِ یزیدیان و ظالمانِ تاریخ است، جامعۀ ایران را در اندوهی عمیق فرورده است. شهادتِ جانسوزِ مقام عظمای ولایت، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه)، و نیز جمعی از یاران فداکار، اهل‌بیت مکرم و نزدیکانِ معظم‌له و گروهی از سرداران، دانشمندان، کادر درمان و زنان و کودکان بی‌گناه، دل‌های همۀ آزادگان جهان را به درد آورده است.

شباهتِ امروز ما با حماسۀ عاشورا، در چند نکته‌ی اساسی و روشن نهفته است:
1. ظلمِ ترکیبیِ دشمن: دشمنانِ امروز، همانند یزیدیانِ تاریخ، با تمام قوا و با استفاده از هر ابزارِ مادی و رسانه‌ای، در پیِ نابودیِ حقیقت و تحقیرِ یک ملتِ آزاده هستند. آمریکایِ جنایتکار و رژیمِ غاصبِ صهیونیستی، با حملاتِ وحشیانه‌ی خود، همان مسیرِ ظلمِ یزیدیان را دنبال می‌کنند، غافل از اینکه خونِ شهدا، هر بار نهضت را پرشورتر می‌سازد.

2. امام و ولیِّ جامعه در خطِّ مقدم: در عاشورا، حضرت سیدالشهدا(ع) در خطِّ مقدمِ ایستادگی بود و یارانِ باوفایش تا آخرین نفس، او را تنها نگذاشتند. امروز نیز، مقام معظم رهبری، امام خامنه‌ای (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه)، با تمام وجود در خطِّ مقدمِ مبارزه با ظلم و استکبار ایستاد و تا پایِ جان، از حریمِ اسلام، قرآن و کیانِ این ملت دفاع کرد. ایشان با شهادتِ خود، بار دیگر ثابت کردند که مسیرِ حسین(ع)، مسیرِ ولایت و امامت است و رهبری که در این مسیر گام برمی‌دارد، هیچ‌گاه از پای نخواهد نشست.

3. یارانِ وفادار و اهل‌بیتِ مکرم: در کربلا، یارانِ سیدالشهدا و اهل‌بیتِ ایشان، با تمامِ هستی از امامِ خود دفاع کردند. امروز نیز، جمعی از یارانِ فداکار، اهل‌بیت و نزدیکانِ مقام معظم رهبری، در کنارِ ایشان، جامِ شهادت را نوشیدند و نشان دادند که تاسی به مکتبِ حسینی، تنها یک ادعا نیست؛ بلکه عملِ عینی در مسیرِ ولایت است. اهل‌بیتِ مکرمِ امامِ خامنه‌ای، با حضور در میدانِ ایثار و شهادت، همانندِ اهل‌بیتِ سیدالشهدا(ع)، برگِ زرینِ دیگری بر تاریخِ افتخارآمیزِ این انقلاب افزودند.

4. ملتی عاشورایی و استوار: همانگونه که در عاشورا، قیامِ یک‌تنه‌ی امامِ حسین(ع) و یارانِ معدودش، جهان را تکان داد و بیداریِ عظیمی در امتِ اسلامی ایجاد کرد، امروز نیز خونِ پاکِ مقام معظم رهبری و شهدایِ عزیز، ملتِ سرافرازِ ایران را مصمم‌تر و متحدتر از همیشه در برابرِ ظلمِ جهانی، صهیونیسم و استکبار قرار داده است. این ملت، با الهام از مکتبِ عاشورا، نشان داده که هرگز زیر بارِ ذلت نخواهد رفت و تا آخرین نفس، پایِ آرمان‌هایِ والایِ خود خواهد ایستاد.

اینجانب، با قلبی آکنده از اندوه، فرا رسیدنِ تاسوعا و عاشورای حسینی و ایامِ سوگواریِ سرورِ آزادگان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانِ باوفایش را به محضرِ حضرتِ ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی), امتِ شهیدپرور و همیشه در صحنۀ ایران اسلامی، عمومِ مردمِ مؤمن، شهیدپرور و عزادارِ استان و به‌ویژه مسولین، اساتید، کارکنان، دانشجویان و تمامیِ خادمانِ شریف و فداکارِ حوزۀ سلامتِ دانشگاهِ علوم پزشکیِ کردستان، صمیمانه تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

از درگاهِ حضرتِ حق تعالی، برایِ همۀ شهدایِ عزیز، به‌ویژه امامِ شهیدِمان، رهبرِ فقیدِ انقلاب، علوّ درجات و همنشینی با سیدالشهدا(ع) و یارانِ باوفایش را مسئلت دارم. امید که همۀ ما، با تاسی از مکتبِ عاشورا و با الگوگیری از استقامت و بصیرتِ امامِ حسین(ع) و رهبرِ شهیدِمان، همواره در مسیرِ حق، عدالت و خدمت، ثابت‌قدم باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین داود بهنصر
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان

سامانه های دانشگاه