لبخند امید پس از روزها تلاش بیوقفه؛ دکتر شعله شاه غیبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با حضور بالای بالین این دختربچه در بیمارستان کوثر سنندج، از معجزه همکاری ۱۳ تیم تخصصی پزشکی گفت و تأکید کرد که این بیمار کوچک، حالا گام بزرگ بهبودی را محکم برداشته است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، صبح امروز دکتر شعله شاه غیبی، رئیس دانشگاه، به همراه جمعی از مسئولین و تیم های درمانی با حضور در بیمارستان کوثر سنندج، آخرین ویزیت تخصصی «نارین» را در مرکز درمانی کوثر انجام داد.
وی ضمن عیادت از این بیمار نوجوان و بررسی دقیق پرونده پزشکی، از بهبود چشمگیر وضعیت جسمانی او نسبت به روزهای نخست بستری خبر داد و اعلام کرد که مراحل اولیه درمان در این مرکز با موفقیت به پایان رسیده است.
دکتر شاه غیبی در حاشیه این بازدید با اشاره به هماهنگی بی نظیر تیم درمانی اظهار داشت: از روز نخست بستری این بیمار، تیمی متشکل از ۱۳ رشته تخصصی و فوقتخصصی شامل داخلی، جراحی، روانپزشکی، ارتوپدی، جراحی فک و صورت، بیهوشی، تغذیه و دندانپزشکی، روند درمان را در دست گرفتند و خوشبختانه امروز شاهد تغییر شگرفی در وضعیت عمومی نارین هستیم.
وی تأکید کرد که تمامی خدمات درمانی این بیمار به صورت رایگان ارائه شده و هیچ هزینه ای از خانواده وی دریافت نشده است.
رئیس دانشگاه همچنین از زحمات ریاست بیمارستان کوثر، پزشکان، پرستاران و همه دست اندرکاران درمان قدردانی کرد.
انتقال به بیمارستان بعثت؛ گام بعدی درمان
دکتر شاه غیبی با بیان اینکه ادامه درمان این دختر آسیب پذیر در بیمارستان بعثت (به عنوان مرکز تخصصی کودکان استان) دنبال خواهد شد، افزود: با توجه به شرایط جسمانی مطلوب و روند درمانی رضایت بخش، از فردا نظارت تخصصی بر روی نارین در بیمارستان بعثت ادامه می یابد؛ جایی که فوق تخصص گوارش، فوق تخصص روانپزشکی اطفال و متخصص پوست در دسترس هستند.
جراحی های ترمیمی در ماه های آینده
وی در خصوص برنامه های درمانی بلندمدت خاطرنشان کرد: ممکن است در ماه های آینده جراحی های ترمیمی و زیبایی برای بهبود کامل وضعیت جسمی نارین انجام شود. همچنین با توجه به نیازهای تغذیه ای و گوارشی، پیگیری های تخصصی در بیمارستان بعثت ادامه خواهد یافت.
دکتر اسعد فتحی پور، معاون درمان دانشگاه، نیز روند درمان را «رضایت بخش» توصیف کرد و گفت: با جراحی های موفقیت آمیز انجام شده توسط پزشکان متبحر در بیمارستان کوثر، حال عمومی نارین جان خوب است و امیدواریم انتقال به بعثت نیز با موفقیت همراه باشد.
جزئیات جراحی پیچیده فک
دکتر فرید مرادی، یکی از پزشکان معالج، با اشاره به سختی جراحی فک نارین توضیح داد: به دلیل اینکه شکستگی فک به صورت جوش خورده بود، در حین جراحی ناچار به باز کردن و بازسازی مجدد آن شدیم. با توجه به جثه ضعیف و وضعیت تغذی های بیمار، عمل تکمیلی بعدی حدود شش ماه دیگر انجام خواهد شد.
دکتر عبدالله زاده، دیگر پزشک معالج، نیز با ابراز تأسف از حادثه تلخ رخداده، بر عزم تیم درمان برای بازگرداندن سلامتی کامل این بیمار تأکید کرد.
آرزوی معلم شدن؛ در میان شعر و قصه
در جریان این دیدار، مادر نارین با چشمانی پر از اشک شوق، از همه پزشکان، پرستاران و کارکنان حوزه سلامت تشکر کرد و گفت: خدا را شاکرم که حال دخترانم رو به بهبود است و امیدوارم هرچه زودتر به سلامت کامل برسند.
خود نارین نیز که این روزها با همراهی پونه خلوتیان از همکاران روابط عمومی دانشگاه، لحظات شادی را با قصه گویی، شعرخوانی و پانتومیم تجربه میکند، لبخندی بر لب داشت و از تیم درمان به ویژه دکتر شاه غیبی قدردانی کرد و از آرزوی قلبی اش گفت: امیدوارم هرچه زودتر سلامتی ام را به دست بیاورم و بتوانم در آینده معلم شوم.
او در پایان این دیدار، برای قدردانی از زحمات کادر درمان، شعری را خواند:
باد آسمان را
دیشب تکان داد
سه تا ستاره
در دستم افتاد
بودند آنها
بسیار زیبا
یک دانهاش را
دادم به بابا
آن دیگری را
دادم به مادر
دیدم که مانده
یک دانه دیگر
آن را به بالا
پرتاب کردم
این کارها را
در خواب کردم
دکتر ارغوانی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در پایان با قدردانی از همکاران حوزه سلامت گفت: خدا را شاکریم که امروز لبخند را بر لبان نارین می بینیم؛ لبخندی که حاصل تلاش شبانه روزی کادر دانشگاه است و امیدواریم این لبخند، آغاز زندگی تازهای برای این کودک باشد.
گفتنی است ادامه روند درمانی این بیمار در بیمارستان بعثت و با بهره گیری از ظرفیت های تخصصی این مرکز دنبال خواهد شد و دانشگاه علوم پزشکی کردستان تا پایان مسیر درمان، در کنار نارین و خانواده اش خواهد ماند.










| افراد آنلاین | 0 |
| بازدید صفحه جاری | 2433 |
| تاریخ بروز رسانی | 1405/02/16 |
| بازدید امروز | 27650 |
| بازدید دیروز | 14993 |
| بازدید کل | 9463336 |

